Czy można podsłuchiwać telefon pracownika?

Czy można podsłuchiwać telefon pracownika?

Jestem szefem dużej, renomowanej firmy. Większość moich pracowników posiada telefony służbowe. W umowie jest zastrzeżenie, że telefony mogą być używane tylko do celów służbowych. Ponieważ jednak moi pracownicy wykonują dużo rozmów i połączeń międzynarodowych, łatwo jest ukryć, kiedy telefon wykorzystywany jest do prywatnego użytku, obciążając tym konto firmy. Ponieważ nie chcę dopuszczać do takiej sytuacji, chciałem znaleźć jakiś sposób na to, aby kontrolować ich zachowania.

Zapytałem prawnika o podsłuchy telefoniczne 

kompleksowy podsłuch telefonuPonieważ wiedziałem, że nie wszystkie formy podsłuchów są legalne zapytałem prawnika jakie rozwiązanie mi poleca. Dowiedziałem się interesujących rzeczy. Ponieważ telefon jest przeznaczony tylko do użytku służbowego i w sposób faktyczny to ja jestem jego właścicielem istnieje możliwość instalacji podsłuchu. W końcu mogę wiedzieć, jak moi pracownicy sprawują się w sytuacjach służbowych. Takie rozwiązanie to kompleksowy podsłuch telefonu. Byłem tym zainteresowany. Zebrałem zebranie, na którym wytłumaczyłem pracownikom, dlaczego decyduje się na takie rozwiązanie. Następnie zebrałem wszystkie służbowe telefony i zaniosłem je do informatyka, który zainstalował w nich odpowiednie aplikacje monitorujące telefony. Taka instalacja trwa chwilę, dlatego jeszcze tego samego dnia telefonu wróciły do pracowników, którzy mogli dalej wykorzystywać je w odpowiednim celu. Dzięki temu mogłem monitorować zachowania moich pracowników. Większość z nich zachowywała się nienagannie. Używała telefonu służbowego do takich celów, jakie mieli zapisane w umowie. Niestety był jeden pracownik, którego nakryłem na wykonywaniu prywatnych połączeń. Postanowiłem go zdyscyplinować. Zawołałem go do siebie, i wytłumaczyłem, że w ten sposób oszukuje nie tylko firmę, ale także swoich współpracowników, którzy są uczciwi. Oczywiście po naszej rozmowie usunąłem treść jego prywatnych rozmów.

Byłem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania. Taki podsłuch telefonów służbowych jest bardzo praktyczny, a przy tym całkowicie legalny. Dzięki niemu kontroluje czy nikt z firmy nie próbuje mnie na coś naciągnąć. Nie nadużywam go jednak. Jedynie wyrywkowo weryfikuje pracowników. Mogę dosłownie zobaczyć kto i kiedy używa telefonu, a także jakie aplikacje w nich instaluje.